Saturday 15 December 2012

post #13

susah jugak lau x tahu nak update blog pasal ape.. kan kan kan ..
 oke la oke laa...
sepatutnyer nk post pasal BORNEO CULTURAL NITE malam ni.. tp 70 %  pic pada kawan  asmaa amanina redzuan..

NEvermind.. ape yg ade ni update jerk lah.. ok hari ni nak update ape.. !! tpuk dada tye selera.. ngeee...

secara jujurnye.. sepatutnyee.. dan selayaknya aku sedang study anatomy skrang ni sbb hari selasa ade exam OSPE .. OSPE ?? ape kah?? pada yg x tahu tu.. ospe tu lebih kurang macam periksa tuk praktikal... kat lab ade 18 stesen n stiap stesen diberi mase 3 minit. n ade soalan kat situ .. so jawabla ko.. lau terkial kial mcm HAKUU  nii mmg 3 minit tu blalu dgn pantas.....tibe2 jer bunyi kringgggggg... (pindah ke next stesen).. tinggal la kosong kts tu x jawap HAPE pon.. mmg HAPE pon x boleh.. hihihi ..

oke laa.... buat korang korang korang yg stalk blog aku yg incomplete n serabai ni.. ni aku nk share something... maybe xde la BESTT pongg.. cume nk bgtau lately ni ape yg aku rase.. :)

BISMILLAHIRAHMANNIRAHIMMM :)

secara amnya, kite semua akan MATI kan.. MATI itu pasti.. n ni lah yg mghantui diri aku skarang.. sesiapa yg ingtkan akan kematiannya pon akan dapat pahala youuuu .. msti korang ckp ehh cik gee ni buang tbiat ke.. ehhhhhh STOPPP2 calling me like that.. no no no .. skadar mngingatkan untuk diri sndri n rakan2 yg mmbace..


secara amnya, mati itu x mgenal usia.. budak kecik pon bleh dipanggil Ilahi.. ni kan kite ni yg x sedar smakin mningkat usia... dismping kite bersuke-suke,,,tepok-tepok tgn sambil nyanyi HEPY BUFDAY TO YOU bla bla blaaaa n kawn awk akn ckp (make a wish plizzz) awak2 pon akan diam diri n pejam mate smbil wish kt dri awok tu.. ehhhh ngarot ngarottt... (ayt tgntung)


apela salahnya kite ingt sebentar kejadian yg Tuhan ciptakan.. daripada tanah kite dijadikan.n ke tanah juga kite akhirnya.... semakin aku mningkat dewasa.. semakin aku rase kematian tu makin mghampiri.. GELAP nya kat dalam tu YA Allah.. sorang2... badan kene balut.. takut sgt... huhuhuhuh ...

lagi mnambahkan sedih apabila kawan2 n orang2 sekeliling kite yg kite kenal sorang sorang pergi meniggalkan kita kan.. n bila terjadi kat aku .. aku akn cakap dalam hati (bilala turn aku kan ) emmmm...
hanya tuhan jerk yg tahu...

ni sekadar perkongsian jee... jgnla time kite sakit je kite ingt Tuhan,ingt Mati.. sdgkan orang yg sihat walafiat tu pon boleh tibe2 je meninggal dunia.. tu la yg aku rase lately ni.. mgkin ni petandanya supaya aku kne tinggkat kan amal ..

:(  jika diberi peluang.. sebelum aku pergi ..aku nak sgt jumpe semua org2 yg aku sayang dulu.. mama, papa, adik2..keluarga.. aishhhhh dah2.. tgkap sedih pulak memalam ni..

so nk dIjadikan cerita.. lately ni aku byk tgk drama2 yg berunsurkan kesedaran seperti SEBUAH IJTIHAD...cerita ni superb mnyedarkan n bleh wat kite tau erti sebenar persahabatan.. try la tgk kt YOU TUBE ...

nila tonggak utame cite ni ..
jadi moral of the post.. ingtla..setiap saat mati itu akn hmpiri kite ye kawan2... aishhhh ... dikesempatan ini.. saya RADZIAH BINTI NORDIN nak memohon maaf kepada anda anda anda semua ats kesilapan2 yg disengajakan n x disengajainya pun.. hehe..

"YA ALLAH JADIKAN KELUARGAKU, SAUDARA SAUDARAKU, SAHABAT SAHABATKU DAN HAMBAMU INI TERGOLONG DALAM GOLONGAN YG LEBIH BAIK DARI HARI INI DAN SEMALAM... SEMOGA KAU PERMUDAHKAN SEGALA-GALANYA.. AAMIIN"


sincerely..

KEKACANGKELKATU

doakan kejayaan saya n rakan2 dalam mnempuh exam2 lepas ni yup.. thnxx :)



No comments:

Post a Comment

NAK komen ke?? yelah2.. :)